2012. augusztus 13., hétfő

Bled (Szlovénia)

Szlovéniai nyaralásunk első állomása és egyben szálláshelye volt. Budapestről, ha autópályán utazunk végig, akkor bő 5 óra alatt már itt is lehetünk, tehát nem kell túl megerőltető utazásra készülnünk.

Mivel Bled turisztikai honlapja magyar nyelven is elérhető, túlságosan részletes leírással nem fárasztanék senkit. Érdemes inkább utánaolvasni: http://www.bled.si/hu/

Mi alapvetően Bledet kiindulási pontnak tekintettük a Triglav Nemzeti Parkba, ezért nem állítanám, hogy mindent alaposan feltérképeztünk.
Amit azonban mindenképpen ajánlanék, az egy könyű kis séta a tó partján. A kerülete kb. 6 km, mi sokszor megállva, sokat fotózgatva végül 2 óra alatt sétáltuk körbe magát a tavat. Szép, széles gyalogút vezet körbe.

A várba a part menti gyalogótról is fel lehet sétálni, de ha valaki kihagyná ezt az emelkedőt, akkor van fent is egy autós parkoló.

A tó közepén lévő kisszigetre ezekkel az ún. plentákkal lehet bejutni. Mi nem hajókáztunk be, így nem tudom, mennyibe kerül.

Mi épp kánikulában jártunk itt, úgyhogy rengetegen strandoltak. Ennek megfelelően reggel Bled irányába, este pedig onnét kifelé hatalmas dugó volt a főúton. Érdemes erre figyelni, ha jó időben látogatunk el ide.

Ha van kedvünk, felsétálhatunk valamelyik tó körüli dombra is, ahonnét állítólag nagyon festői a kilátás. Mikor mi voltunk, nagyon párás volt a levegő, ezért feleslegesnek éreztük ezt a kitérőt