2016. május 3., kedd

Karlobag (Horvátország)

Horvátországban töltött tavaszi hosszú hétvégénk (összefoglaló itt olvasható) utolsó kirándulása gyakorlatilag a hazaút volt. Ez igazából csak egy autós kirándulás volt, kitérő hazafelé, ugyanis nem a leggyorsabb útvonalat választottuk, az autópályán. Hanem úgy döntöttünk, hogy egy szakaszon felautókázunk északra a tengerparton, majd kinéztünk egy kilátóponttal is jelölt szerpentinutat a térképen, az volt az aznapi célállomás.
Starigradból tehát északi irányba indultunk végig a tengerparton, az E65-ös úton. Sok más útvonal alternatíva itt persze nincs is. :) Az út végig nagyon kanyargós, ahogy a sziklás partszakaszt követi. Település itt alig van, csak néhol akad egy-két ház a barátságosabb öblökben, de igazság szerint ez a vidék nem alkalmas lakóövezetnek, hisz a Velebit hegység viszonylag meredeken ér véget a tengerben. Az út során végig láthatjuk a hosszan elnyúló, kopár Pag szigetet.
Csaknem 50 km megtétele után jutunk el az első nagyobb településre, Karlobagba. Nagyon sok látnivaló ugyan itt sincsen, de egy rövid megállót a sok hajtűkanyar után megér. Egy jó kávé az egyik étteremben, napsütés, kikötő és egy bájos ki templom, mindennek a hátterében pedig a gyönyörű Velebit hegység,míg szemben Pag sziget. Megvan a maga bája.

Karlobag

Mi innét nem folytattuk utunkat a tengerparton, hanem nekivágtunk a kis szerpentinútnak, át a Velebiten, keletre, hogy majd Gospic után térjünk vissza újra az autópályára.
Az út eleje meredeken kaptat fel a szerpentinen, minden egyes kanyar szebbnél szebb kilátást nyújt, nem csak Pag szigetre, hanem a hegységre is.

Pag sziget
A térképe láttunk jelölve egy kilátópontot az úton, amit viszonylag könnyű megtalálni, mivel egy fennsíkra érünk fel hamarosan. A kocsit az autóút mellett hagytuk és elsétáltunk a Kubus Ura nevű kilátóhelyre, 927m magasan.
A kilátás gyönyörű, a tengerre s a tájra is, errefelé több helyen még havat is láttunk.

Kubus Ura kilátóhely

Innét már hazafelé vettük az irányt, azonban átutazni ezen a vidéken, teljesen új oldalát mutatta meg Horvátországnak. Hatalmas, gyönyörű fenyőerdőkön vitt át a továbbra is kanyargós út, igazi idilli kisebb üdülőfalvakkal.

Az út innét kb. 5,5 óra hazafelé, de megéri ezt a kerülőt megtenni pluszban.

ADATOK:
Útvonal: Starigrad - Karlobag- Kubus Ura - Gospic - Zágráb - Budapest
Távolság autóval: 628 km
Menetidő: Karlobagig kb. 1 óra az út, onnét kb 5,5-6 óra Budapestig

Látnivalók és leírás Karlobagról angol nyelven:http://www.tz-karlobag.hr/eng/sadrzaj/attractions/#.Vyj7u3pkZ0o