2015. június 29., hétfő

Nyugat-krétai nyaralás (Görögország) - összefoglaló

Tavaly nyáron repülővel mentünk nyaralni, a célállomás pedig Kréta, azon belül is a sziget nyugati része volt. Igazából ez a sziget kevésbé turisták által meghódított fele, sokkal vadregényesebb, és nincs annyira tele. Igaz, itt nagy szállodákból is kevesebb van, de mi pont ezt szeretjük. A Wizzairnek megy közvetlen járata jelenleg Heraklionba, mi itt béreltünk autót és utaztunk átt a szálláshelyünkre, A Chaniához közeli Agia Marina településre.

Az első meglepetés ott ért minket, hogy bizony a reptérről eljutni a szálláshelyre 150 km volt, amit 2 óra alatt tettünk meg, mivel a főútvonal is rettenetesen kanyargós. Mi mindezt persze éjjel tettük meg, így a sziget szépségeiből, a hegyekből, öblökből ekkor semmit nem láttunk.

Repülőtér van Chaniában is,így ha valaki olyan járattal megy, ami ide érkezik, megspórolja magának ezt a 2 órás utat a kacskaringós utakon.

Mi két hetet töltöttünk július elején Krétán, általában felváltva kirándultunk és strandoltunk, így a kocsit is végig a két hétre béreltük, hogy minél mobilabbak legyünk. Persze, a klíma ne működött benne, de ki törődik ilyenekkel a nyári kánikulában. Éjjel nem foglalkoztunk vele a reptéren, akkor szükség sem nagyon volt rá, mikor meg felhívtuk őket, közölték, hogy csak Heraklionban veszik vissza az autót - ezért pedig nem autókáztunk feleslegesen 4 órát. Szóval, azért csak szemfülesen! :)

Ebben a bejegyzésben csak azt foglalom össze, merre kirándultunk, az egyes élménybeszámolók külön bejegyzésben szerepelnek.

Kirándulásaink:
Phalasarna / Falasarna
Rethymno
Samaria szurdok

Hol laknánk, ha visszamennénk?
Nekünk nagyon tetszett Agia Marina, így akár ott is szívesen, és a szép homokos part miatt családosoknak is ajánlanám. Ha valaki még inkább elvonulna az ipari turizmus elől, akkor azoknak a déli oldalát ajánlom a szigetnek, ott tényleg el lehet bújni, hullámokon lovagolni (mert ott viszont a csendes öböl a ritkaság). Az északi oldalon Chania persze elég zsúfolt, de Rethymno (nagyjából félúton van Chania és Heraklion között, így a szigét mindkét oldalára kirándulhatunk innét) nagyon kedvelt célpont, itt mind apartman, mindangyobb szálloda bőven akad, és mivel kisebb, mint Chania, nem annyira zsúfolt. De igazából bármelyik üdülőfalu jó választás. :)