2015. május 26., kedd

Omis (Horvátország)

Évek óta járunk Horvátországba hosszú hétvégékre, vagy nyári nagy nyaralásra. Ilyenkor imádunk a környéken kirándulni, és nem csak a parton tölteni az időt. Egyik Trogirban töltött hétvégénken nem volt túl meleg, így autóval elkirándultunk Omis városába.

Mivel ezen a kiránduláson végig lógott az eső lába, odaúton tettünk autóval egy kis kitérőt és felautókáztunk egy kanyargós úton a város fölött magasodó hegyre, mondván, hátha találunk szép kilátást. Nem is kellett csalódnunk, az autóút mentén (Gata irányába mentünk a 70-es úton) volt egy kis kilátópont, egy szoborral, ahonnét gyönyörű kilátás nyílt a folyó torkolatára.

A tengerparti sziklák mögött vadregényes táj bújik

Meglepetésünkre itt fedztük fel, hogy az Omis feletti szikla tetején egy építmény, pontosabban egy erőd maradványai vannak.

Cetina folyó torkolata és Omis, balra fent az erőd sziluettje

Természetesen meg kellett hódítanunk az erődöt, így nekivágtunk a hegyoldalnak. Egy kb. fél órás gyaloglással fel is jutottunk, bár be kell ismernem, meglepődtünk, mert az út elég meredeken vezetett.

A kilátás viszont mindent megért, és az erőd is bájos volt. Más kérdés, hogy kevésbé volt szimpatikus, hogy belépőjegyet szedtek, amit persze lent nem tüntettek fel (legalábbis abból az irányból nem, ahonnét mi közelítettük meg az erődöt, a tengerpart felől, ugyanis a folyótorkolattól is vezet egy ösvény fel).

Kilátás az erődből Omis városára
Kilátás a szárazföld irányába

Lefelé a másik irányba haladtunk, így igazából egy kis körtúrát tettünk. Míg felfelé főleg kopár, sziklás terepen haladtunk, lefelé erdőben vezetett az út.

Omis bájos óvárosáról sajnos nem készültek ez alkalommal képek, mert amikor ott sétáltunk, eléggé esett az eső. De azért készült pár fotó a folyótorkolatnál.