2012. november 20., kedd

Ausztria 5 napos kirándulás - összefoglaló

Személyes okok miatt ez a kirándulás-nyaralás számomra az egyik legkedvesebb. Még 2009-ben tettük meg ezt az ausztriai kiruccanást, a végén egy kis pihenéssel az olasz tengerparton.

5 napot töltöttünk Ausztriában, Salzburg tartományban. A szállásunk első éjszaka Gmunden mellett volt, a többi napon pedig egy Weißbach nevű kis faluban, innét tettük meg autós és gyalogos kirándulásainak csillagtúra-szerűen. Mivel ezt követően az olasz tengerparton töltöttünk 3 napot, így utolsó az 5. nap maga az utazás volt Olaszországba, de természetesen a gyönyörű Großglockner hágón keresztül.

Ebben a bejegyzésben csak magát az útvonalat tüntetem fel, az egyes napok leírásai, élménybeszámolói külön bejegyzsében fognak szerepelni.

0. nap: Budapestről indultunk autóval munka után, így ez a nap csak arra szolgált, hogy közelebb jussunk a célállomáshoz és hogy az utazással ne menjen el feleslegesen egy délelőtt. Éjfél körül érkeztünk így Gmunden városka melletti szállásunkra.

1. nap: séta Gmundenben, majd autóval átmentünk Bad Ischlbe, ott a Sissi kastély parkjában egy kis séta után továbbindultunk Weissbachba, ahol az elkövetkező 3 éjszakára volt szállásunk.

2. nap: a szállásunk mögött található Seisenbergklammot néztük meg, majd a szurdok végétől egy kisebb sétát tettünk a környező hegyekben. Mvel aznap hatalmas hőség volt, végül a szomszéd falu strandján kötöttünk ki. :)

3. nap: kirándulás Németországba a Hintersee-hez és a Königsee-hez.

4. nap: ez volt a legcsodálatosabb nap, elautóztunk, majd felvonóval felmentünk a Weißsee gleccserhez és tavakhoz. Hazafelé megálltunk egy kávéra Zell am See-ben.

5. nap: a Großglockner hágón áthaladva Olaszország irányába haladtunk és ezzel zártuk az ausztriai kirándulást.