2015. október 18., vasárnap

Bakancslista minusz 1 - elso fejezet (vendégposzt)

Eloljaroban szeretnem megkoszonni Vikinek, hogy kokler blogger beengedett a feluletere. Mivel ez egy szuper kaja blog is egyuttal, igerem igyekszem egy-ket - ha nem is receptet-, de legalabb etel bemutatot is kozzetenni:)

Peru: akinek emlitettem, hogy ide utazom, az elso reakcio mindig az volt, vauuuu, a masodik: miert is Peru?  Mondhatnam, mert gyermek korom ota foglalkoztat a maja es inka kultura es csodaval aldozom iranyukba... Stb. Egyszeruen arrol van szo, hogy valamilyen megmagyarazhatatlan okbol, vonz Del-Amerika:). Sok sok evvel ezelott eljutottam Braziliaba, s igen olyan volt, ahogy megalmodtam... Akkor eldontottem, a kovetkezo utam Peruba vezet majd. Es most itt vagyok...:)

Brazil ut ota sokat fejlodott a technika, s bar nem mindig megy, de igyekszem lepest tartani a korral, ezert arra gondoltam, itt kozzeteszem:Miert is Peru...

Netto 16 ora repules (24 ora teljes utazas) utan megerkeztunk Limaba. A varosrol bovebben kesobb, az elso benyomasom nem tul pozitiv, de meglatjuk a mai varosnezest kovetoen, valtozik- e. Szival Limaban gyors penzvaltas a helyi eroknel: dollar es euro jellel ellatott mellenyt viselo penzvaltok, osztjak a solt ( helyi penz) dollarert cserebe. Az arfolyam nagyjabol ugy nez ki, hogy 1 sol = 100Ft

Miutan veluk megalkudtunk es meg vizet is sikerul vasarolni, masnap reggel indulhattunk a dzsungelba. Nem vagyok egy agyon izgulos tipus, de amikor harom napra kis hatizsakba kell pakolni, es meg hajszatot sem vihetek, akkor azert nemikepp megemelkedik a vernyomasom. No, de nem volt mit tenni, par poloval, es nehany fehernemuvel utra keszen felszalltunk a Peru star belfoldi jaratara. A menetido, 2.40 perc. A gep egy ora mulva leszallt, legnagyobb meglepetesunkre. Talalgattuk utitarsaimmal, vajon megerkeztunk, kicsit rovidnek tunt ez az ut. Mar majdnem leszalltunk a geprol, amikor a stewardess borzaszto angolsaggal elmagyarazta, hogy ez meg csak "Kiskunhalas also", azaz  egy koztes megallo koztes megallo, innen meg repulunk tovabb Iquitos-ba, ahova eredetileg is keszultunk. Izgis lett volna leszallni:))

De vegul is megerkeztunk Iquitosba, itt vart mar a helyi dzsungel iroda kepviseloje es elvitt a kikotobe. Ekkor ereztem, hogy  belecsoppentunk a Del-Amerikai valosag showba. Egyreszt megcsapott a fantasztikus meleg es a 98%os para tartalom, masreszt pedig... Hat igen: Az uton vegig un. Mototaxik, ezek motorra szerelt riksa szerusegek. Ezzel rodeoznak fel ala, illetve robogokkal jarnak, karjukon csecsemokkel. A gyerek ulest szerintem hirbol sem ismerik. A higenia mar a varosban hagyott nem keves kivetni valot, de a kikotoben ami vart, az szinte leirhatatlan... Hirtelen eszembe jutott, hogy megsem artott volna a hastifusz oltast is beadatni. No, de egyszer elunk, vagy mi...:)






Itt egy ladikba tessekeltek, a mentomellenyt szigoruan fel kellett venni. Ezzel  mentunk a lodge-ba, ez kb egy oras utat jelentett az Itaya folyon, majd az Amazonason. (Elobbi talakozik utobbival:)) Dobbenet milyen szeles az Amazonas, sosem hittem volna ( my poor Duna). Szaraz evszakban 40 meter mely, esos idoszakban viszont elonti a teljes arteret, ezert a hazikokat is labakra epitik.

Itt most megszakitom az iromanyom, mint emlitettem kokler vagyok es  valamilyen megmagyrazhatatlan okbol nem tudom folytatni a szoveget, uj lapot kell nyissak. Varok mindenkit ott is szeretettel, akit erdekel: Miert Peru...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése